HEISMAN WEEK

Hej på er! Tänkte ta och berätta lite om min vecka so far. Som ni redan vet så pågor ju Heisman Week just nu vilket är ungefär som Spirit week med temadagar (ska göra ett separat inlägg om just det) fast mycket bättre. Förutom att klä ut sig så samlar skolan nämligen in pengar till välgörenhet också, genom massa olika event. Man har dares under lunchen där man rakar av personers hår eller får dem och spy, säljer Heisman Gear som linnen och kepsar, anordnar olika event som Powderpuff och Dodgeball som man måste betala för, säljer snow cones och god pizza på lunchen osv osv. Massa grejer helt enkelt! Jättekul tycker jag för även om alla inte deltar så visar det ju på school spirit:)
 
Förutom allt detta med Heisman har det varit en ganska händelserik vecka generellt. Om vi börjar med i måndags så åke jag hem från skolan efter 5th period eftersom jag var så trött efter Houston och bilresan hem. Tog en powernap för att få energi och åkte sedan iväg med min vmamma för att bowla med min coordinator och några andra. Tog mig också tid att gå på en längre promenad med Stewart då jag hoppat över soccer och var hmla härligt då vädret återigen blivit varmt. 
 
 Stannade till på Jumba juice på väg till bowlingen! Varför har jag inte varit där innan?

 Med världens bösta värdmamma<3

 Sommarväder<3

 Kände mig som hemma i "parken"
 
I tisdags hade vi vår andra fotbollsmatch och hör och häpna: vi vann även denna! Inte för att vi gjorde några mål, utan för att de gjorde ett självmål lol, men ändå. Vi var bättre så vi förtjänade vinst. Riktigt stolt över mina lady panthers som kämpade på i hettan. Var typ 27 grader varmt och hade själv värsta huvudverken. Resten av kvällen spenderades sedan med att kolla på Glee då vi såg första avsnittet i TLC (bästa classen ever?) och jag blev helt besatt. Såg även det nya PLL avsnittet såklart - älskar att kunna se det direkt på TV här!
 
 Dares på lunchen...

 Har sett flera sådana här och blir lika glad varje gång, liksom what??
 
Idag var det en ganska dålig dag om jag ska vara ärlig. Började med att en lärare/rektor (har inte koll på folk här lol) kom till min Panther Time och sa att jag var tvungen att följa med honom för att göra ett drogtest. Är nämligen så att de väljer ut lite random elever och har tester varje månad och såklart var jag en av dem, vilket innebar att jag fick gå till skoltoaletten och kissa i en kopp. Väldigt svårt när man precis varit på toa vill jag meddela, drack typ 3 flaskor med vatten lol.
 
Var i alla fall en väldigt surrealistisk upplevelse som får en att inse hur olika skolan här är jämfört med hemma.Visst förstår jag att de har mer regler osv. här, det behövs faktiskt om man kollar på många av eleverna på North, men samtidigt saknar jag min frihet. Hemma är det mer kom som du vill, tänk själv, var självständig. Här är det riktigt strikt och ibland känns det som om de behandlar oss som femåringar eller brottslingar. Är det så konstigt om folk uppför sig som det då?
 
Som ni märker hade jag en hel del tid att tänka lol, då testet tog ganska lång tid med att pappersarbete och grejer, så jag missade hela TLC vilket sög. Kom sedan till Historian och får veta av Maria att vi som är i soccer inte får vara med i PowderPuff (football-game där bara tjejer spelar) eftersom vi kan bli skadade. Hade taggat inför det i flera veckor och betalt och allt så blev ju såklart på ännu sämre humör. Lägg sedan till ett matteprov i den beräkningen och vi kan väl konstatera att jag var ganska glad över att komma hem på eftermiddagen.
 
 motivation

 Dålig bild men kollade iaf på när de spelade powderpuff idag. Var alla årskurser för sig men vet inte vilken som vann. Hoppas på seniors!
 
Nu ska jag ta och pigga upp mig själv med en dusch och lite mat. har ju massa roliga saker på gång så gäller att blicka framåt; Miley konsert IMORGON, Spring Break på fredag, prom, Graduation, resa till USA, 1D konsert hemma i Sverige osv osv. Är faktiskt väldigt lycklig just nu även om det kanske inte verkar så alltid. 
 
Förlåt igen för att alla mina inlägg är så långa, men blir bara så. Tack för att ni läser!
 
//Lollo
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback