Houston dag 2

Har ju berättat om lördagen så här kommer ett inlägg om söndagen i Texas! Dagen började ganska slappt hemma hos min vmosters familj. Åt frukost, duscha, lekte med hunden osv. Fick även prova på Brandis (som min vmoster heter) cowboy-boots vilket var riktigt kul haha!





Runt elva bar det sedan iväg mot huvudmålet för denna Texas-resa: Rodeo Houston. Är ett stort event som pågor i ett par veckor med massa olika grejer så var himla taggad. Vi började utomhus på the Carnival som var typ som våran State Fair i början av mitt år. Tyvärr var det lite kallare än dagen innan men var ändå kul. Åkte massa rides, kollade på folk och åt både en corn dog och fried cookie dough.
 
 




 
Sen gick vi in och kollade på the livestock som mycket riktigt är massa levade djur som de visade upp. De coolaste av allt var att de hade ett birthcenter där inne så de hade 2 dagar gamla griskultingar och en 2 TIMMAR gammal kalv. 
 






Runt 3-4 tiden gick vi sen in i den stora arenan som fanns brevid allt detta för att titta på själva rodeon. Det var horse-races, calf roping (nåt sånt lol), bull riding osv. osv. Riktigt coolt! 
 
 
 
 
Efter själva rodeon kör de alltid in en scen i mitten av arenan och har en konsert, och just den dagen vi var där var det ingen mindre än Selena Gomez! Även om jag inte är ett lika stoort fan av henne nu så var jag helt besatt av henne för ett par år sen så var riktigt riktigt coolt. En dröm som gick i upplevelse typ. Eftersom jag visste att jag skulle se henne hade jag lyssnat extra på hennes låtar med så var himla kul! Åhh kan knappt fatta att jag sett henne! Vi hade jättebra platser med så hjälp var roligt det var.
 
 


När konserten var slut åkte vi hem till Brandis hus igen för att hämta våra saker, och sen bar det iväg hem igen. Vi åkte hela natten och komn tillbaka runt 6 på morgonen måndag morgon - inte jättepep på att gå till skolan om man säger så. Var även sista gången jag åkte till Houston så var lite tråkigt. Kommer både tillbaka till Texas och få träffa några av familjemedlemmarna igen men var sista gången i det området så var lite tråkigt... Kan inte ens föreställa mig hur det kommer bli när jag ska hem till Sverige igen!
 
 
 
 
//Lollo
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback