It's a party in the USA

I torsdags var jag på Miley Cyrus konsert i Tulsa och tänkte ta och berätta lite om det. Tycke det förtjänade ett eget inlägg då det har varit min dröm i typ 8 år sedan det första avsmittet av Hannah Montana och det är helt sjukt att jag faktiskt fått se henne live.
 
Jag var där med Oceane, Kate och min värdmamma, och eftersom den var i Tulsa som ligger ett par timmar från OKC så åkte vi ganska direkt efter skolan (missa fotbollsmatchen så fick springa extravarv på träningen idag lol). Trots det blev vi lite sena eftersom vi stannade och åt på Whataburger, så när i kom dit var förbandet nästan klara. Och vem öppnade för henne då? Jo Icona Pop! Var jättecoolt och kände mig riktigt stolt som svensk haha. Som tur var hittade vi en bra parkering vid arenan så vi hann precis i tid för att höra "I love it" vilket ju var det viktigaste, så känns ändå helt. okej. 
 


 
När de var klara så hände det inte så mycket på ett bra tag. Satt mest där och taggade i 45 minuter tills Miley, äntligen, kom ut och herregud vilken show. Som ni alla säkerligen vet så har ju hon fått kritik för att vara väldigt provocerande, och det kan man ju verkligen säga. Det började med att hon kom ut på en rutschkana (stavas det så?) som skulle föreställa hennes tunga och innehöll sedan skandalösa kläder, twerking, spottande på publiken, dansande djur och tändare, hot dog-ridande, bh-ar som slängdes upp på scenen, kiss cams och mycket mycket mer. 
 
 
 
 
Även om jag kanske inte supportar allt detta beteende måste jag inse att det var en riktigt riktigt bra show som aldrig blev tråkig och hon sjöng riktigt bra. Hennes röst är ju helt amazing och grät verkligen nör hon sjöng en cover på en Coldplay-låt. Så fint. Annars så älskar jag hennes låter med så var kul att se det live. Wrecking Ball, We can't stop, Drive, Adore you, Can't be tamed, Love money party... Alla haha! Dansade och sjöng med så jag fick ont i halsen.
 
 
 
Det absolut bästa var dock sista låten. Trodde ju hon skulle sjunga en av hennes nya låtar men nej - hon sjöng Party in the USA. Låten jag har varit obsessed with i flera år. Som jag gjorde en egen musikvideo till med kompisarna i sjuan. Som stämmer så väl in på mitt liv just nu. Jag fick höra henne sjunga den live, något jag aldrig trodde jag skulle få göra, medan jag faktiskt var i USA. En av de lyckligare stunderna om man säger så. 
 
 
 
 
Platserna var inte de bästa och hon sjöng inte vissa av mina favoritlåtar, men det gör inget för var en perfekt kväll ändå och är så tacksam över att jag fick gå!♥
 
//Lollo
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback