Americans

Här är lite fler skillnader på USA och Sverige. Antagligen det sista inlägget jag gör om det för åker om 6 dagar.. Så sjukt...
 
- Som jag sagt innan så har ju tjejer typ alltid nike shorts, men jag har inte nämnt killarna. De har nämligen ofta sådana där långa pösiga basketshorts ni vet? Ibland matchas det även med cowboy boots hehe...
 
- Man har vattentorn överallt! Vet inte hur det funkar i Sverige men tror inte vi har det eller hur? Står liksom i vilket område man är i på dem och de är antingen jättestora eller på hustak.
 
- När det gäller väskor är ju typ Micahel Kors poulärt som precis som i Sverige, men annars är det Vera Bradleys som gäller. Ryggsäckar, Handväskor och framförallt sådana där plånböcker man kan ha rut handleden. Finns överallt i massa olika mönster.
 
- Man har alltid stora skyltar uanför skolor, kyrkor etc. Typ som den jag tog kort med utanför skolan. Ofta skriver de vad som är på gång i byggnaden kommande veckan osv.
 
- Istället för att säga utbytesstudent säger man alltid "foreign exchange student", alltså utländsk utbytesstudent. Annars fattar ingen.
 
-De säger århundraden olikt från oss. Vi säger 1900-talet och menar 1920, 1988 osv. Säger de the 19th centery menar de alla de som börjar på 18, typ 1867.
 
Översta: Courtney, Oceane, jag, Kinsey, Che. Nedre: killar i min klass spelar tvspel, vera bradleys, jag och Mr. Ston från Environmental Science.

//Lollo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback