Sista dagen i USA

Hej på er!
 
Tänkte berätta lite om vår sista dag i USA och resan hem. Kan nämligen har varit en av de värsta i hela mitt liv så finns en hel del att säga haha, get ready..
 
Dagen vi åkte hem, alltså fredagen, började ganska bra ändå. Åt frukost på hotellet och packade det sista innan vi gav oss iväg mot flygplatsen. På vägen stannade vi på Panera en sista gång för frukost nummer två, och till min stora glädje upptäckte jag att de hade Wild Berry Smoothie på menyn. Var ju det bästa jag visste under mitt utbytesår innan de slutade sälja det, men nu fanns det alltså. Var så himla gott kunde nästan ha börjat gråta. Köpte blåbärsmuffins också och min amerikanska favoritfrukost var komplett!
 
 
Vårt hotell
 
När vi kom till flygplatsen lite senare fick vi lämna in bilen hos hyrbilsfirman, för att sedan åka airtrain till rätt terminal. Det var när vi kom fram dit problemen började. Då menar jag Inte det med att den digitala incheckningen inte funkade, att personalen vid säkerhetskontrollen var oförskämd, att de höll på att bygga om vid vår gate eller att det typ inte fanns någon mat där. Nej, jag menar det faktum att de tog våra väskor!
 
Eftersom planet var fullsatt och vissa hade med sig typ fyra handbagage fanns det nämligen inget utrymme kvar när vi i den sista zonen skulle boarda, så personalen bokstavligen snodde Gustafs och mitt handbagage från oss trots protester. De skulle bli checkade in hela vägen till Stockholm, trots att vi hade en jättelång resa framför oss, och det fanns inget vi kunde göra åt det.
 
Var längesedan jag varit så arg tror jag. Visst om jag bara skulle åka till Philadelphia, dit vårat första plan gick, men när vi hade två mellanlandningar, reste internationellt osv? Inte okej! Så fort vi började talk back mot dem blev de jättesura med och hotade med att vi inte skulle få gå ombord planet. Usch säger jag bara.
 
 
About to leave
 
Iallafall så kunde vi ju som sagt inte göra något, så vi åkte med planet och kom fram till Philly. Där åt vi lite (min sista lo mein på ett tag♥), laddade våra telefoner och så medan vi väntade på nästa plan som tog oss till London. Det var nog den bästa delen på resan då vi fick platser längst fram på en rad, vilket innebar att man kunde sträcka ut benen. Efter en film (Intersteller) och lite flygplansmat sov jag som en stock haha.
 
Framme i London började dock problemen komma tillbaks. Först tappade Gustaf bort sitt boardingkort i säkerhetskontrollen, vilket ledde till lite panik. Vi fick leta upp någon på flygbolaget för att kolla upp det, och medan vi gjorde det visade sig att vi inte var incheckade på rätt sätt. Fick stå och vänta hur länge som helst och allt blev jättestressigt, men till slut varkade det lösa sig och vi lyckades komma på planet mot Stockholm.
 
 
Panera
 
Även den flygresan sov jag (vilket jag typ alltid gör på plan), men nervositeten kom mer och mer. Kommer våra väskor komma fram eller inte? När vi kom fram till bagagebandet på Arlanda visade det sig såklart att nej, det gjorde de inte. Så inte nog med att våra fyra stora resväskor var borta, vi hade även två borttappade handbagage. Lite ironiskt eftersom man lägger just det man är rädd om i handbagaget. Ville typ gråta.
 
Vid den här tidpunkte hade det hunnit bli lördag kväll i Sverige, vi var alla trötta och ville bara hem. Vi blev lovade att väskorna skulle bli leverarade hem till oss Söndag kväll och allt verkade ändå okej. Tills de inte kom. Tydligen hade det blivit ännu mer missförstånd på flygplatsen och väskorna hittade inte tillbaka till oss förrän tisdag eftermiddag...
 
Så ja. Det var min kaosade historia om en flygresa som inte gick precis som man tänkt sig. Tackar US Airways, British Airways och Arlanda för allt problem och känner mig ganska nöjd över att jag inte behöver flyga så långt på ett tag haha. Behöver en paus.
 
Kram på er, och glad Valborg!
//Lollo
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback