Missa inte

Hej på er!
 
Förra året gjorde jag ett inlägg där jag berättade om alla mina amerikanska favoritaffärer, restauranger och rätter. Tyckte det var är väldigt rolig grej, och när jag var i Florida nu så kom jag och tänka på det inlägget. Fick för mig att göra en liten follow up på det - jag utgår ju faktiskt från att de flesta som följer min blogg är måttligt intresserade av USA iallafall - och här kommer därför en lista på några saker ni absolut inte får missa i matväg om ni är på besök i landet. Till skillnad från förra listan (som fortfarande gäller, check it out) innehåller den lite mer specifika grejer, smaker osv:
 
  • Garlic Breadsticks från Olive Garden - ingår i alla rätter.
  • Peanutbutter and chocolate Crackerfuls (alltså kex)
  • Curly fries från Arby's
  • Snowcones med Blue Raspberry-smak.
  • Rolls med kanelsmör från Texas Roadhouse - ingår i alla rätter
  • Gatorade - framför allt de med blå smak
  • Birthday Cake Oreos.
  • Spinach Artichoke Dip med nachos - finns bl.a. på Outback Steakhouse.
  • Snapple - framför allt äpple eller pink lemonade smak (vet att det finns i Sverige men inte lika vanligt)
  • Maple and brown sugar Oatmeal från Quaker
  • Wild Berry Smoothie från Panera
  • Cookie Dough Milkshake with hot fudge från Braums (i Oklahoma) alternativt Cookie Dough Blizzard från Dairy Queen (resten av USA).
  • Deep Fried Cookie Dough (svårt att hitta, men finns på fairs, rodeos och sånt).
  • Chocolate Chai Tea Latte alternativt Oprah Cinnamon Chai Latte från Starbucks.
Finns massa annat gott med såklart, detta är bara the tip of the iceberg om man säger så, men man måste ju dra en gräns. Har inte ens nämnt mina hemmalagade favoriter t.ex., vilket i och för sig kan vara svårt att uppleva för en turist. Oavsett hoppas jag ni tyckte det var lite kul, och kanske testar något av det om ni åker dit på semester :)
 
Deep Fried Cookie Dough
 
 Chai Latte
 
Wild Berry Smoothie
 
//Lollo
 


Kommentarer
Maria

Hej! Härligt med mattips! Det tar jag med mig! Vet inte om du minns att jag skrev och frågade efter Oklahomatips för ett tag sen? Nu blir resan av, åker om knappt en månad på en rejäl roadtrip. Flyger till Chicago, stannar i två nätter och sedan flyg till Kansas City, bil därifrån genom Kansas, Oklahoma, Arkansas, Mississippi, Alabama, Tennessee, Georgia och avslutar i Florida. Ska bli grymt! Vart äter man bäst burgare tycker du?
Ha det gott! Mvh, Maria

2015-05-03 @ 23:01:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback