Jo men jag lever faktiskt

Hej på er alla underbara mäniskor som fortfarande kollar in här, trots att jag knappt gör det längre.Skulle ju uppdatera om Paris när jag var där men internet sög, och sen dess har jag inte pallat. Ska försöka ändra på det nu dock! Får ju sommarlov imorgon och sen hoppas jag ha lite mer tid för bloggen eftersom man inte behöver göra massa läxor och så.
 
Ska försöka göra en liten recap av det som hänt i mitt liv sen sist, men först tänkte jag svara på lite frågor jag fått. Förlåt att det är lite sent och kanske redan oanvändbar information.
 
Maria:
Hej! Härligt med mattips! Det tar jag med mig! Vet inte om du minns att jag skrev och frågade efter Oklahomatips för ett tag sen? Nu blir resan av, åker om knappt en månad på en rejäl roadtrip. Flyger till Chicago, stannar i två nätter och sedan flyg till Kansas City, bil därifrån genom Kansas, Oklahoma, Arkansas, Mississippi, Alabama, Tennessee, Georgia och avslutar i Florida. Ska bli grymt! Vart äter man bäst burgare tycker du? Ha det gott! Mvh, Maria.
 
Hej! Och gud vilken kul resa det där verkar vara! Hoppas du har haft det bra och fått uppleva USA riktigt. Är som sagt kanske lite sent men bäst burgare äter man typ överallt, dem gör det bra där i 'murica. Framför allt de lite mindre "diner-inspirerade" ställena.
 
Lina:
Hej! Mitt år är nästan över, har ca en månad kvar. Som de allra flesta har jag gått upp några kilon med den amerikanska dieten haha. Min fråga är, hur lång tid tog det för dig att gå ner till din vanliga vikt igen när du kom hem? Har lite panik över hur jag ser ut nu vs när jag åkte, men vet att det kommer bli bättre när jag kommer tillbaka till Sverige.
 
Jag gick ned ganska snabbt, och var tillbaka på min vanliga vikt typ en eller två månader efter att skolan börjat. Sen kan jag erkänna att jag sedan dess gått upp lite igen, men det handlar mest om min personliga svaghet för sötsaker och den uteblivna träningen. Ska försöka ta igen det i sommar! Men som sagt, bara man äter "vanlig" mat igen så går det ganska snabbt och är inget man ska oroa sig för.
 
Johanna:
Hej, jag har gått igenom massa av dina Ffrågor o svar inlägg men hittar inget om regionsval, gjorde du nåt sånt eller lät du dig själv placeras random bara? 
 
Eftersom jag inte kände något behov av att hamna i en specifik stat gjorde jag inget delstatsval. Tyckte det kändes onödigt att specificera sig och utesluta så många potensiella värdfamiljer då. I slutändan hamnade jag i Oklahoma och det är jag otroligt nöjd med, eftersom jag verkligen fick en värdfamilj som matchade mig perfekt. Tror verkligen det är det som är det viktiga, och att vart man spenderar sitt år är mindre viktigt.
 
 
//Lollo


Kommentarer
Sara

Hur var det att komma hem till familjen igen? Jag har svårt att vara omkring dem vilket känns hemsk. Vi var nära innan jag åkte men nu blir jag irriterad på vad de säger, hur de behandlar mig osv. Vet att det är för att jag har blivit mer självständig under året, men jag vill vara med dem utan att vilja gå iväg så fort som möjligt

2015-06-11 @ 21:10:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback