Answers

Sara:
Hej! Jag ska också bli utbytesstudent i USA med Explorius. Jag åker nu till hösten till Colorado! Jag har några frågor som du gärna får svara på :) Hur gjorde du för att infoga tiden i Sverige och i Oklahoma högst upp på din blogg? Vad hade du med dig för presenter till värdfamiljen? Hur känns det att vara hemma igen? Haha väldigt blandade frågor jag vet. 
Jättebra blogg, kram!

Hej! Gud vad kul att du ska vara utbytesstudent, och att du redan fått värdfamilj. Förstår precis hur taggad du måste vara haha. Som svar på dina frågor så 1. Fixade jag inte klockan själv utan hade en kompis till mig som gjorde det, däremot vet jag att man lätt kan googla typ "klocka till blogg.se" eller liknande för att få en en kodmall för det och sen klistra in i designen. 2. Jag hade med mig en hel del presenter till värdfamiljen, och du kan hitta ett inlägg om det HÄR. Sen skickade även mamma och pappa lite grejer till grejer över jul.
 
3. Att komma hem känns jättekonstigt haha. Saknar alla i Oklahoma samtidigt som det är jätteskönt att vara hemma igen. Känns typ som att inget har förädrats och att jag aldrig åkte, vilket ju är både läskigt och skönt på samma gång..Väldigt blandat alltså! Tack för kommentaren och lycka till med ditt år! Kram!
 
Alyssa:
Vad kostade din cap and gown? :)

Hej! Jag minns inte exakt vad min cap & gown kostade för sig, men jag har för mig att det tillsammans med alla senior kläder och grejer var runt 135$, vilket alltså motsvarar typ 900 svenska kronor.Kram:)
 
En av de sista bilderna jag tog i USA. Suddig och ganska dålig, men tyckte ändå det var lite kul att få med både svenska och amerikanska flaggan...
 
//Lollo


Kommentarer
sofia

hej, att åka som utbytesstudent har varit något jag velat sen jag gick i 8an. Jag börjar i höst andra året på gymnasiet vilket betyder att året efter det är sista året för mig att ha chansen att åka. Jag har pratat med mina föräldrar och dom säger inte nej, bara att dom inte har råd att betala. Och ju längre tiden går desto mer känner jag att det inte är värt det. Är det värt att gå om ett år? att vara borta från sina vänner ett år osv? Jag vill så gärna men är fortfarande så osäker.
Hur gjorde du med betalningen och hur fick du din familj att gå med på det? Kan du skriva det bästa med att vara utbytesstudent och också det sämre, eftersom att du nu kommit hem osv.
Skulle vara så otroligt härligt att få skriva mer men det kanske blir för mycket haha. Men är så himla tacksam för svar för det här är det svåraste beslutet jag någonsin behöver ta.
du kan gärna svara på mejl. Hittade inte din någonstans så det blev en kommentar.
Med vänlig hälsning Sofia.

2014-06-09 @ 22:46:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback